Обавезе пацијената
(Закон о правима пацијената)
Дужности пацијената
Одговорност пацијента за лично здравље:
- Активно учествује при заштити, очувању и унапређењу свог здравља
- У потпуности информише надлежног здравственог радника о истинитим подацима о свом здравственом стању
- Придржава се упутстава и предузима мере прописане терапије од стране надлежног здравственог радника
Одговорност пацијента према другим корисницима здравствених услуга:
- Пацијент је дужан да поштује права других пацијената
Одговорност пацијента према другим здравственим радницима, односно здравственим сарадницима:
- Пацијент је дужан да се према здравственом раднику односи са поштовањем и уважавањем
- Забрањено је ометање здравственог радника при пружању здравсвене заштите
- Пацијент је дужан да информише здравствену установу о промени адресе или телефонског броја
Ако се пацијент не придржава својих дужности, надлежни здравствени радник може отказати пружање даље здравствене заштите пацијенту изузев хитне медицинске помоћи, о чему је дужан да обавести директора здравствене установе, као и да у медицинску документацију пацијента унесе разлоге за одбијање пружања здравствене заштите.
У тим случајевима здравствена установа је дужна да обезбеди даље пружање одговарајуће здравствене заштите.
ПОШТОВАНИ ПАЦИЈЕНТИ,
Наш заједнички циљ је унапређење и очување Вашег здравља.
Молимо Вас да нам помогнете у остварењу тог циља.
Ево неколико смерница ради боље комуникације са нама.
Молимо Вас:
Будите спремни да прихватите промене стилова живота.
Отворено и искрено разговарајте са здравственим радницима.
Заједно радите на решавању проблема.
Постављајте јасна питања.
Дајте нам искрене одговоре.
Водите рачуна о свом достојанству и достојанству саговорника.
Примерено изнесите своје критике.
Постигните конкретан договор о међусобним односима.
Држите се договора.