ПРОЛЕЋНИ УМОР

Током пролећа честе су промене притиска и температуре ваздуха, што погодује слабљењу имунитета и психолошким тегобама, а промене ове врсте посебно тешко подносе метеоропате. Отежавајућа околност је што у пролеће временски параметри – температура и влажност ваздуха, барометарски притисак и јачина ветра често мењају. Орагнизам се таман адаптира, а време се промени и тако у круг. Иако се не могу заобићи, једноставним и паметним корацима симптоми се могу ублажити.

Наком осам или више сати спавања организам је ујутру у првом стадијуму гладовања. Добар доручак, према саветима стручњака, укључује млеко или млечне производе који су добар извор протеина и калцијума, затим интегрална пецива или пахуљице, као извор комплесних угљенохидрата и воће или воћни сок као извор прехрамбених влакана, али и неких витамина и минерала. На промену режима хране, због преласка са јаке, пикантне хране, на лагане пролећне оброке организам такође реагује умором. У младим ротквицама, тиквицама, броколима, шаргарепи, карфиолу и зеленим салатама има довољно витамина, али нема довољно калорија, па организам после таквог оброка брзо изгладни. Сезонско поврће је драгоцено, јер је богато антиоксидансима који помажу организму да се очисти од нагомиланих токсина.

Од физичке активности препоручује се она која активира све групе мишића, а то су шетња, вожња бицикла и пливање. Препоручују се шетње и поред реке, јер је ту највећа концетрација негативних јона, који помажу ораганизму да се одмори, ојача и смањује нервозу и нагомилани стрес. Шетати у природи и искористити сваки слободан тренутак за боравак у природи.

Осим обичне воде из славине, добро ће доћи и минерална вода без CО2. Туширајте се ујутру наизменично хладном и топлом водом и масирајте се пешкиром. На тај начин ћете активирати крвоток.

Create your website with WordPress.com
Започни
%d bloggers like this: